iristoaussie.reismee.nl

De cursusdag en officieel een familie gevonden

Hoii,

Nou, de titel verraad het eigenlijk al een beetje maar ik ben gisteren afgereisd naar het verre Venray voor de cursusdag van Travel Active, dit was een mogelijkheid om ander Au Pairs te leren kennen, vragen te stellen, veelvoorkomende situaties te bespreken maar ook kregen we een kinder-EHBO cursus. We waren in totaal met 18 meiden, 9 gaan er naar Australië, 2 naar Amerika, 1 naar Frankrijk, 1 naar IJsland en 5 naar Nieuw-Zeeland. Ik kwam op z'n Australisch te laat aan op de cursus maar gelukkig had ik vrijwel niks gemist.

De kinder-EHBO cursus vond ik erg interessant, ik heb al enkele keren een 'gewone' EHBO cursus gehad maar nog nooit specifiek voor kinderen. We gingen aan de slag met kinder- en babyreanimaties, de stabiele zijligging, stikgevaar, brandwonden, zeedieren, insecten, teken, vergiftiging, bloedneuzen en het gebruik van medisch materiaal. Ik vond het zelf allemaal wel goed gaan en veel aspecten herkende ik uit de 'gewone' EHBO. Ik mag nu vol trots zeggen dat ik mijn 'Certificate First Aid for Children' heb behaald!

Waar ik nog meer vol trots over kan praten is het feit dat ik nu officieel de familie heb gevonden waar ik te werk zal gaan als Au Pair! Ik vertrek halverwege februari naar Melbourne om 6 maanden onderdeel uit te maken van een lieve familie met twee meisjes (3&5).

Het gezin waar ik voor heb gekozen was toevallig het gezin waarmee ik als eerste een skype gesprek had, vrijwel meteen na dit gesprek gaven zij aan dat ze mij graag als hun Au Pair zouden willen. Ik vond het lastig om dit meteen toe te zeggen omdat ik het nergens mee kon vergelijken ondanks dat ik mega enthousiast over het gezin en het gesprek was. Ik heb er dus voor gekozen om eerst nog een ander gesprek te plannen met een andere familie maar dit gesprek bevestigde eigenlijk alleen maar hoe leuk ik het eerste gezin vond/vind.

De hele matching periode is bij mij enorm snel gegaan en dat ik dan nu officieel een gezin heb zorgt er voor dat het nu wel heel erg echt aan het worden is en dat het steeds dichterbij komt!

Liefs Iris


Reacties

Reacties

IngridBokkers

Lieve Iris,
Wat een goed nieuws!
Ook al heb je de cursus reanimatie bij kinderen of baby’s gevolgd, ik hoop dat je dat nooit in de praktijk hoeft toe te passen. Xxx

Eva

Zoooo leuk voor je!! Trots?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active